Slik bruker du banken i sommer

Jammen er det godt at vi har lært oss å være foruten kontanter og fysiske møter den siste tiden!

Selv om vi nå er på vei tilbake til normalen igjen er det fortsatt mye man med fordel kan gjøre digitalt. Med digitaliseringens inntog kan vi gjøre det meste på nett, hjemme fra vår egen trygge privatsfære. Uten fare for å smitte andre eller at andre smitter deg kan du styre økonomien din, og ikke minst så kan du ta med økonomien på ferieturen.  Både de mest hverdagslige oppgavene, og de som krever mer tid og overveielse som for eksempel ved kjøp/salg av hus, bil, båt eller forsikring kan gjøres fra mobilen din.

Mobilbank

Har du ikke lastet ned mobilbanken bør du gjøre det nå.  Da har du både lommeboken og nettbanken din tilgjengelig til enhver tid.  Pass bare på å rense telefonen din jevnlig med antibac eller annet desinfiseringsmiddel.  Mobiltelefonen din er et bakterie-eldorado.

Last ned mobilbanken

Med mobilbanken kan du gjøre de mest nødvendige bankoppgavene som å betale regninger, overføre penger, opprette spareavtaler, kjøpe forsikring  og søke lån.  Med den nye PSD2 løsningen kan du også få oversikt over både det du har av konti i Sparebanken Øst og konti du har i andre banker (de fleste store og noen små banker er nå tilgjengelig).  Ikke minst kan du sende sikker e-post til banken.

Trenger du full nettbankløsning er den også tilgjengelig i mobilbanken.

Vipps

Vipps er et godt tillegg til kort og eventuelt kontanter.  Med Vipps på telefonen kan du betale både regninger og kjøpe varer og tjenester så fremt mottaker aksepterer Vipps. Det er også enkelt for et eventuelt spleiselag å lage oppgjør og overførepenger til hverandre.  Veldig kjekt når flere er samlet til hytte- og ferieturer.

Les mer om Vipps

Bedrifter og organisasjoner kan også bruke Vipps for å motta penger direkte inn på konto.  Til det må det brukes en annen Vippsløsning som du kan lese mer om på våre Bedrift-sider.

Nettbank

Med vår nettbankløsning kan du styre det meste av din økonomiske hverdag.  Du kan gjøre alt fra å betale og overføre penger, sette opp spareavtaler eller sjekke hva du har på kontoene dine.

Dette kan du gjøre i nettbanken  

Trenger du å snakke med oss?

Det sikreste er å kontakte oss gjennom nettbanken ved å sende sikker e-post.  Da vil du kunne forklare hva du ønsker hjelp til og vi er bedre rustet til å hjelpe.

Du kan også ta kontakt med din kunderådgiver eller vårt kundesenter for hjelp. Vi opplever stor pågang på telefon for tiden, så det kan være lurt om du sjekker våre «Ofte stilte spørsmål» om du kanskje finner svaret på problemet ditt der.  Rådgiverne våre er på plass selv om kontorene holder stengt for drop-in.  Slå på tråden så gjør vi en avtale. 

Ofte stilte spørsmål

Lokalbanken din

Sparebankidentiteten ligger godt innarbeidet i oss og vi er en solid bank med lange tradisjoner.  Vi har opplevd opp- og nedgangstider i norsk og internasjonal økonomi gjennom 177 år, og har satt i verk tiltak internt og eksternt for å komme oss gjennom en vanskelig tid og stå rustet til tiden vi nå går inn i.

Vi strekker oss langt for å hjelpe deg. Ta kontakt med din kunderådgiver slik at vi kan diskutere alternative løsninger for deg og dine. Har du behov for å komme inn til våre kontorer har vi konkrete tiltak på plass for å minimere smittefaren.

Vi må dessverre stålsette oss for en fortsatt  lang periode med en unormal hverdag. Oppi dette er det viktig å huske på å ta vare på hverandre, både på jobb og hjemme, og ta de forhåndsregler som anbefales av myndighetene.