Du må fornye din BankID på mobil

Alle våre kunder som benytter Telenor som operatør må fornye sin BankID på mobil.

Du vil motta en SMS med informasjon om når du kan gjennomføre oppgraderingen av BankID på mobil. Det er viktig at du venter med å oppgradere til du har mottatt denne SMS’en slik at du unngår og måtte gjøre dette to ganger.

Hvorfor?

Telenor har måttet utføre en oppdatering for at du som kunde skal kunne fortsette å bruke BankID på mobil som identifikasjon. Dersom du ikke bestiller ny BankID på mobil vil den du har i dag slutte å fungere.

Hvordan?

For å bestille ny BankID på mobil må du være pålogget nettbanken din med vanlig BankID eller kodebrikke og passord. Dersom du nå er pålogget med BankID på mobil, ber vi deg om å logge inn på nytt. Før du starter må du ha satt inn ditt nye SIM-kort i telefonen.

Slik gjør du:

  1. Logg inn i nettbank med BankID eller Passord og kode.
  2. Klikk på bestill BankID i menyen
  3. Velg BankID på mobil
  4. Bekreft overskriving for å aktivere din nye BankID på mobil.

Det er viktig at du gjennomfører dette i løpet av 14 dager fra du har mottatt brevet i nettbanken din. Vi vil minne deg på dette underveis.

Dersom du ikke har kontroll på kodebrikken din må du bestille ny. Det gjør du ved å sende sikker epost i nettbanken.

Logg inn nettbank