Du må fornye din BankID på mobil

Alle våre kunder som benytter Telenor som operatør må fornye sin BankID på mobil.

Du vil motta en SMS med informasjon om når du kan gjennomføre oppgraderingen av BankID på mobil. Det er viktig at du venter med å oppgradere til du har mottatt denne SMS’en slik at du unngår og måtte gjøre dette to ganger.

Hvorfor?

Telenor har måttet utføre en oppdatering for at du som kunde skal kunne fortsette å bruke BankID på mobil som identifikasjon. Dersom du ikke bestiller ny BankID på mobil vil den du har i dag slutte å fungere.

Hvordan?

For å bestille ny BankID på mobil må du være pålogget nettbanken din.Slik gjør du:

  1. Klikk på Meny og velg «Bestill BankID».
  2. Velg bestill Bank ID på mobil
  3. Bekreft overskriving for å aktivere din nye BankID på mobil. Dette kan ta tid. Det er viktig at du ikke avbryter prosessen før du får beskjed om at din nye BankID på mobil er klar til bruk.

Det er viktig at du gjennomfører dette i løpet av 14 dager fra du har mottatt brevet i nettbanken din. Vi vil minne deg på dette underveis.