Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.

Velg emne:

NettbankBankIDBetalingeFakturaAvtaleGiroBetaling til og fra utlandetE-signeringKontoKortVippsSamfunnsansvar

 

SAOENO22XXX

IBAN (International Bank Account Number) er kontonummer i internasjonal form. Skal du motta penger fra utlandet, må du alltid oppgi IBAN-nummer til betaler. Skal du sende penger, må betalingsmottaker oppgi sitt IBAN-nummer.

Årsoppgavene finner du under Arkiv og Søk i dokumenter. Velg dokumenttype Årsoppgaver. Legg inn fra-til-dato og trykk på Vis dokumenter.

Det kan du gjøre i nettbanken. I menyen velger du Fast betaling/overføring, deretter Opprett ny fast betaling. Fyll inn feltene og trykk utfør.

Du kan legge inn en fast overføring i nettbanken. Velg Fast betaling/overføring i menyen, deretter Faste overføringer. Klikk på knappen Opprett ny fast betaling.
Fyll inn feltene og trykk utfør. Du kan selv velge hvor ofte oppdraget skal utføres.

Du kan utføre disse endringene i nettbanken. Velg Betalingsavtaler i menyen. Hent opp ønsket eFaktura og klikk på pil, klikk på Vis detaljer/Endre avtale. Husk å lagre endringen.

Betaling bekreftes med samme metode som du logget deg inn med.

Logget du deg inn «Uten BankID», må du skrive inn nettbankpassordet i første bilde, deretter kode fra brikken i neste bildet.

Har du betalinger som må godkjennes vil du få en påminnelse på dette før du får logget deg ut.

 

Signere med BankID

Her kan du signere dokumentene dine elektronisk med BankID.

Til signeringsportalen

Nettbanken

Fra tid til annen vil du få spørsmål om formålet med kundeforholdet ditt når du logger deg inn i nettbanken.

Les mer om hvorfor

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre.

Finn svar her