Hva kan vi gjøre for deg?

Har du spørsmål om nettbank, kort, BankID eller forsikring? Ring oss på tlf. 03220, så hjelper vi deg.
Du kan også sende oss en melding via skjemaet nedenfor eller kontakte oss på Facebook.

 

kundesenter_webside
Våre åpningstider:
Mandag – fredag kl. 09:00 – 15:30
torsdag kl. 09:00 – 17:00

Alle kontorene
Her finner du oversikten

Sperring av kort
I Norge 03220
I utlandet +47 23 33 83 43
Les mer

Melde skade:
Tlf.: 03600 (valg 1, 2)
Fra utlandet: +47 55 15 36 00
E-post: skadesenteret@frende.no



Ofte stilte spørsmål

Hvordan oppretter jeg konto i Sparebanken Øst?
Er du allerede kunde i Sparebanken Øst, kan du enkelt opprette konto selv i nettbanken. Ønsker du å bli ny kunde og opprette konto, kan du besøke et av våre kontorer eller kontakte oss her
Hvordan får jeg BankID?
For å få BankID må du være over 18 år og ha pass. Før du kan ta i bruk BankID, må du logge deg på nettbanken ved å velge ”Pålogging uten BankID” (brukernavn = fødselsnummer). Du bestiller BankID under menypunktet ”BankID” på venstre side. Les mer om BankID her
Hva er BankID?
BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet. Personnummer, kodebrikke og personlig passord i kombinasjon utgjør BankID. Les mer om BankID her
Hvordan får jeg sperret kortet mitt?

Ring vårt kundesenter på tlf. 03220 (Norge) eller +47 23 33 83 43 (utlandet).

Ved misbruk av kort

Dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt, må også skjemaet «Egenerklæring ved misbruk av kort» fylles ut og sendes oss:

Egenerklæring kortmisbruk
Hva er godkjent legitimasjon for å opprette konto?
Norsk pass eller utenlandsk pass m/skattekort (skattetrekksmelding).

Du finner flere spørsmål og svar på FAQ - Ofte stilte spørsmål