Hva kan vi gjøre for deg?

Vi hjelper deg med det du lurer på, enten du vil bli kunde, åpne konto eller avtale møte. Vi gir også informasjon om produkter og svarer på spørsmål om nettbank, kort, BankID og mye, mye mer!

 

kundesenter_webside
Kontaktinformasjon:
E-post: firmapost@oest.no
Tlf.: 03220

Våre åpningstider:
Mandag – fredag kl. 09:00 – 15:00
Torsdag kl. 09:00 – 17:00

Alle kontorene
Her finner du oversikten

Sperring av kort
I Norge: 03220
Fra utlandet: +47 915 03220
Les mer

Melde skade:
Tlf.: 03600 (valg 1, 2)
Fra utlandet: +47 55 15 36 00
E-post: skadesenteret@frende.no




Ofte stilte spørsmål

Hvordan oppretter jeg konto i Sparebanken Øst?

Er du allerede kunde i Sparebanken Øst, kan du enkelt opprette konto selv i nettbanken. Ønsker du å bli ny kunde og opprette konto, kan du besøke et av våre kontorer eller kontakte oss her

Hvordan får jeg BankID?

For å få BankID må du være over 18 år og ha pass. Før du kan ta i bruk BankID, må du logge deg på nettbanken ved å velge ”Pålogging uten BankID” (brukernavn = fødselsnummer). Du bestiller BankID under menypunktet ”BankID” på venstre side. Les mer om BankID her

Hvilken SWIFT/BIC-kode har Sparebanken Øst?

SAOENO22XXX

Hva er BankID?

BankID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet. Personnummer, kodebrikke og personlig passord i kombinasjon utgjør BankID. Les mer om BankID her

Hvordan får jeg sperret kortet mitt?

Ring vårt kundesenter på tlf. 03220 (Norge) eller +47 915 03220 (utlandet).

Ved misbruk av kort

Dersom du oppdager ukjente eller dobbelt belastede transaksjoner på kortet ditt, må også skjemaet «Egenerklæring ved misbruk av kort» fylles ut og sendes oss:

Egenerklæring kortmisbruk

Hva er godkjent legitimasjon for å opprette konto?

Norsk pass eller utenlandsk pass m/skattekort (skattetrekksmelding).

Du finner flere spørsmål og svar på FAQ - Ofte stilte spørsmål