Takk

Din melding er mottatt. Du vil høre fra oss innen kort tid.


Ofte stilte spørsmål

Hvis du ikke vet hvilken nettleser du har, finner du det ved klikke på linken nedenfor:

https://www.whatbrowser.org/intl/no/

Påloggingsbildet er endret, men du skal bruke den samme metoden du har brukt før. På illustrasjonen ser du hvordan de nye valgene for pålogging ser ut.

Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.

Last ned Internett Explorer 11 her
*må akseptere Cookie
Last ned Chrome her
Last ned Safari her
Last ned Firefox her
Last ned Opera her

Du må bestille BankID i nettbanken. Logg inn i nettbanken, klikk på BankID i venstremenyen, velg «Bestill BankID» og følg instruksjonene. Se detaljert beskrivelse

BID 1439:
Sperre med feilkode 1439 oppstår hvis du legger inn passord mottatt på e-post istedenfor engangskoden fra sikkerhetsbrikken. Ved pålogging med BankID må du først legge inn fødsels- og personnummer, deretter engangskode fra sikkerhetsbrikken og til slutt passord mottatt på e-post.

BID 5007:
Betyr at en feilkode ble sendt fra brukerstedet. For å se feilkoden må dette sjekkes på brukerstedet i deres brukerstedslogg. Hva som er årsaken til BID 5007, kan derfor variere fra bruker til bruker, avhengig av brukerstedet hvor du fikk feilmeldingen.

BID 500A:
Indikerer at det er midlertidig feil hos brukerstedet eller med din nettleser, altså det nettstedet der du prøvde å signere med BankID. Du kan forsøke å logge helt ut og deretter forsøke på nytt uten å åpne flere faner hvor du bruker BankID. Hvis pålogging til vår nettbank med BankID fungerer, er det ikke noe feil med din BankID. Dersom du forsøkte et annet brukersted enn Sparebanken Øst, må du kontakte det brukerstedet.

Se flere ofte stilte spørsmål her.

Les mer om nettbanken


Få svar på dine spørsmål

Slik virker nettbanken


Se video

Problemer med pålogging?


Se ofte stilte spørsmål