Nett- og mobilbanken blir ny

I løpet av november lanseres en ny og bedre versjon av nettbanken til Sparebanken Øst. Deretter følger mobilbanken.




– Vi har jobbet med en omfattende oppgradering av nett- og mobilbanken i lengre tid og gleder oss til å presentere resultatet for kundene våre, sier Kristoffer Volden, banksjef intern drift i Sparebanken Øst.

– Vi regner med å kunne slippe den nye nettbanken i løpet av november. En snau måned senere kommer en ny og forbedret versjon av mobilbanken.

I arbeidet med den nye løsningen har kundenes behov stått i fokus. – Vi ønsker å tilby kundene våre en nettbank med mer relevant og skreddersydd innhold, sier Volden.

Nytt utseende
Det første du vil legge merke til ved pålogging, er at nettbanken har fått et nytt og renere design. Logoen er endret, fargene er justert og tilpasset det nye designet og navigasjonen er endret ved at venstremenyen er fjernet og erstattet med en tydelig og oversiktlig meny i toppen.

På hovedfeltet på forsiden finner du en oversikt over kontoene dine med disponibel saldo. Med et enkelt tastetrykk kan du betale regninger eller overføre penger, se forfallsmappen og siste bevegelser.

Nye meldinger i innboksen merkes med gult, noe som gjør det enklere for deg å se når du får meldinger fra banken.

– Farger og fonter følger naturligvis kravene om universell utforming. Dessuten har den nye nettbanken responsivt design, noe som gjør at den vil fungere like godt på PC, mobil og nettbrett, forklarer Volden.

Skisser av ny mobilbank

Skisser av ny mobilbank.

Nye funksjoner

Som kunde vil du finne alle funksjoner du kjenner fra dagens nett- og mobilbank også i den nye utgaven. Pluss litt til:

  • nå kan du selv hente PIN-kode i nettbanken
  • du kan ha samme PIN-kode på alle kort
  • du kan selv legge inn regionsperre på kort i nettbanken
  • nettbanken får straksbetaling (pengene blir disponible på mottakers konto straks betalingen er gjennomført)

– I løpet av kort tid kommer det flere nye funksjoner, som blant annet selvbetjent depositumskonto. Videre vil vi jobbe med en løsning som gjør at kundene langt på vei kan fylle ut sin egen lånesøknad i nettbanken.  Jeg tror de færreste har et forhold til for eksempel gårds- og bruksnummer på egen bolig, eller størrelsen på pantobligasjonen som er etablert i boligen fra tidligere av, sier Volden.

– Slike løsninger vil medføre langt kortere behandlingstid på lånesøknader, noe som gjør at vi er i stand til å gi et raskere svar til våre kunder.

Publisert: 02.10.2017

Bli kunde

Avtal tid og kom innom et av våre kontorer.

Bli kunde

Vipps

Gjør hverdagen enklere – bli vippser, du også!

Trenger du hjelp?

Snakk med en rådgiver.

Avtal møte