Ny mobilbank – hva er nytt?

Sparebanken Øst ønsker å være en bank som er tilgjengelig for kundene våre når de trenger oss. Vi har derfor lansert en ny mobilbank som har et bredere spekter av tjenester enn tidligere. På denne måten har du alltid ha banken din med deg der du er.




Appen er utviklet for iPhone og Android telefoner og kan lastes ned gratis her:

Hva er nytt?

Mobilbanken er enkel og rask og gir deg tilgang til de vanligste banktjenestene du trenger. Den har fått nytt og mer brukervennlig utseende. I den nye mobilbanken kan du blant annet:

  • Få oversikt over alle kontoer og lån
  • Overføre penger og betale regninger
  • Godkjenne eFaktura
  • Regionsperre for bankkort
  • Hente PIN-kode til bankkort
  • Sperre og re-bestille bankkort
  • Se dine forsikringer, endre eller kjøpe nye
  • Søke om lån
  • Straksbetale
  • Sende sikker e-post med banken

og mye mer.

Hva med den gamle?

Den gamle mobilbanken vil fungere i en overgangsperiode, men alle våre mobilbankkunder må laste ned den nye versjonen for å ta den i bruk. Alle må aktivere den nye mobilbanken på nytt. Den gamle kan av-installeres fra din mobil. Tabletbanken vil slutte å fungere, for nettbrett anbefales nettbanken. Du må ha nettbankavtale for å kunne benytte vår mobilbank.

Ofte stilte spørsmål om mobilbanken

Det gjør du med BankID, BankID på Mobil eller kodebrikke med tilhørende passord. Du må da velge en ny personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også velge å bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk.


NB: For deg som ikke har BankID eller BankID på mobil må du være klar over følgende:
Du må bruke passordet tilhørende din kodebrikke ved aktivering. Ikke bruk mobilbankkode tilknyttet gammel mobilbank.

Du logger inn ved å bruke din firesifrede kode som du registrerte ved aktivering av mobilbanken. Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiksgjenkjenning kan disse metodene også brukes.

Last den ned fra Apple Store (iPhone) eller Google Play (Android).

For best opplevelse anbefales vi å bruke nettbanken.

For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

Kunder kan få tilgang til nett- og mobilbank ved fylte 13 år. Utvalget av tjenester og funksjoner er begrenset.

Fra 15 år har kunder full tilgang til alle tjenester og funksjoner. Unge kunder må møte opp med foreldre (foresatte) og legitimasjon i ett av bankens kontorer for å få tilgang til nett- og mobilbank.

Last ned Mobilbanken her:

Publisert: 21.06.2018

Våre kontorer

Finn ditt nærmeste bankkontor og se åpningstider.

Se våre kontorer

Boliglån

Vi tilbyr boliglån med god rente. Nå er det enkelt å søke lån på nett.

Søk boliglån

Signere dokumenter

Signer lånedokumentene dine med BankID.

Til signeringsportalen