Ofte stilte spørsmål

Se om du finner svar på dine spørsmål her.

  1. Hvem kan søke Spire?
    • Ideelle lag og foreninger som sogner til områder der Sparebanken Øst har kontor
    • Søker må være kunde/ønske å bli kunde i Sparebanken Øst

     

  2. Når får jeg svar på Spire-søknaden?
    • Tildelingsliste offentliggjøres på nettsiden oest.no/spire
    • Søkere som får tildeling i første runde, får svar innen 1. september
    • Søkere som får tildeling i andre runde, får svar innen 1. februar
    • Søker som ikke blir tildelt midler, vil ikke bli tilskrevet
    • Det gis ingen begrunnelse for tildelinger som gjøres

     

  3. Hva kan jeg søke støtte til?
    • Tiltak rettet mot barn og ungdom
    • Prosjekter av allmenn interesse
    • Anlegg og utstyr
    • Lag/foreninger må prioritere sine ønsker og sende inn én søknad

     

  4. Hvem får ikke støtte?
    • Private prosjekter
    • Offentlig virksomhet
    • Kommersielle selskaper

     

  5. Når kan jeg søke?
    • Søknader kan sendes hele året, men behandles kun i forbindelse med søknadsfrister gitt under www.oest.no/spire

     

  6. Kan jeg sende vedlegg med søknadsskjemaet?
    • Det er mulig å legge to vedlegg med søknadsskjemaet. Godkjente filtyper: jpg, pdf, doc, xls, png, xlsx, docx

     

  7. Hvordan vet jeg at søknaden min har kommet frem?
    • Du vil motta en automatisk bekreftelse til den e-postadressen som du har oppgitt i søknadsskjemaet
    • Hvis du ikke mottar bekreftelse, sjekk din søppelpost (spam)
    • Har du ikke fått bekreftelse, kan du sende en e-post til samfunnsutbytte@oest.no

     

Hjelp og kundesenter

Vårt kundesenter svarer på dine spørsmål om bruk av kort, nettbank, BankID m.m. Gjelder det lån, sparing eller forsikring, kan du avtale et møte med en av våre kunderådgivere.

Ring
03220

Fra utlandet
+47 915 03220

KONTAKT OSS

VÅRE KONTORER OG ÅPNINGSTIDER