Hvordan bestiller jeg BankID på mobil?

Det gjør du fra nettbanken. Klikk på Bestille BankID i menyen.  Velg deretter «Bestill» ved feltet BankID på mobil og følg instruksjonene.

Hvordan bestiller jeg BankID?

Det gjør du i nettbanken. Klikk på Bestille BankID i menyen.  Velg deretter «Bestill» og følg instruksjonene.

Hvordan logger jeg på med BankID?

Du må først bestille BankID i nettbanken. Når det er gjort, vil du motta et engangspassord på e-post.
Lag deretter et personlig passord som du bruker sammen med kodebrikken ved innlogging.

Skriv inn ditt fødselsnummer 11 siffer og trykk på pilen

Skriv inn koden fra sikkerhetsbrikken og trykk på pilen

Skriv inn engangspassord mottatt på e-post. Skill mellom store og små bokstaver. Trykk på pilen for å gå videre.

Lag et nytt personlig passord, og trykk på pilen for å gå videre

Nettbanken bekrefter at passordbytte er utført. Trykk på pilen for å komme inn i nettbanken.

 

 

 

 

 

Hvordan kan jeg endre BankID-passord?

Gå til nettbanken og velg BankID. Klikk på Meny og velg Endre passord. Ha kodebrikken klar og følg instruksjonene. Se detaljert beskrivelse

Jeg vil sperre BankID/BankID på mobil. Hva gjør jeg?

Logg deg på nettbanken og velg BankID-oversikt i menyen. Her får du oversikt over dine BankID-avtaler.
Klikk på pilen til høyre. Klikk på knappen Sperr BankID.

Hva er BankID?

BankID er en personlig elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på nettet. Kodebrikken til nettbanken er ikke BankID. Personnummer, kodebrikke og et personlig passord i kombinasjon utgjør BankID.
Les mer om BankID

Kan jeg betale med BankID?

Du kan ikke betale med BankID på nett, kun signere.

Hva betyr det når jeg får en BankID feilkode?

BID 1439:
Sperre med feilkode 1439 oppstår hvis du legger inn passord mottatt på e-post istedenfor engangskoden fra sikkerhetsbrikken. Ved pålogging med BankID må du først legge inn fødsels- og personnummer, deretter engangskode fra sikkerhetsbrikken og til slutt passord mottatt på e-post.

BID 5007:
Betyr at en feilkode ble sendt fra brukerstedet. For å se feilkoden må dette sjekkes på brukerstedet i deres brukerstedslogg. Hva som er årsaken til BID 5007, kan derfor variere fra bruker til bruker, avhengig av brukerstedet hvor du fikk feilmeldingen.

BID 500A:
Indikerer at det er midlertidig feil hos brukerstedet eller med din nettleser, altså det nettstedet der du prøvde å signere med BankID. Du kan forsøke å logge helt ut og deretter forsøke på nytt uten å åpne flere faner hvor du bruker BankID. Hvis pålogging til vår nettbank med BankID fungerer, er det ikke noe feil med din BankID. Dersom du forsøkte et annet brukersted enn Sparebanken Øst, må du kontakte det brukerstedet.

Min BankID er sperret. Hva gjør jeg?

For å åpne en sperret BankID må du:

  1. Sende sikker e-post fra innlogget nettbank. Logg deg inn i nettbanken uten BankID
  2. Du vil motta et engangspassord på e-post
  3. Logg deg inn i nettbanken med BankID og du får mulighet til å endre til et selvvalgt passord

Får du ikke logget deg inn i nettbanken, må du komme innom oss i banken og fremvise legitimasjon.

Hvis BankID er utløpt eller tilbakekalt, kan du selv åpne BankID i nettbanken sin.







Våre bankkontorer

Finn nærmeste kontor. Se åpningstider og avtale møte om boliglån.

Se våre kontorer

Boliglån

Vi tilbyr boliglån med god rente. Nå er det enkelt å søke lån på nett.

Søk boliglån

Signer dokumenter

Lånedokumenter kan du signere enkelt og trygt digitalt.

Gå til signering