Velkommen til oss i Hønefoss!

På lokalkontoret til Sparebanken Øst i Hønefoss står døren alltid åpen for både nye og gamle kunder. Vi har alltid tid til deg!

Hos oss er det ingen ventetid, og du trenger ikke booke et møte på forhånd hvis du vil komme innom og slå av en prat eller har et spørsmål eller to, sier kunderådgiverne Annette Brunstad og Gro Sørgaard Gartland.

Avtal møte

Sparebanken Øst har hatt lokalkontor i Hønefoss siden 2013, men i 2016 flyttet banken fra Søndre Torv 4 og over gaten til Søndre Torv 7B, nærmere bestemt til Løche Foght-gården, i gågaten mellom torvet og Kuben. For cirka ett år siden ansatte banken siviløkonomene Brunstad og Sørgaard Gartland, og det er deres blide ansikter du møter når du tar turen innom.

– Vi var egentlig kun på utkikk etter én ny kunderådgiver for personmarkedet, men vi klarte ikke å velge mellom de to, sier avdelingsbanksjef Anette F. Green og legger til: – Vi er veldig glade for at vi satset på dem begge – her har vi funnet et skikkelig dream team. Det som kom frem da de var ansatt og ble presentert for hverandre, var at de faktisk kjente hverandre fra før fordi de har studert sammen her på Hønefoss.

Yter alltid det lille ekstra

Sparebanken Øst legger stor vekt på personlig service og rådgivning, og målet er at kunderådgiverne skal fungere som samtalepartnere og økonomiske rådgivere for kundene. Brunstad og Sørgaard Gartland hjelper kundene med alt fra lån og forsikring til hvordan de kan bruke nett- og mobilbank. – For å hjelpe kunder som har spørsmål knyttet til nettbanken og våre andre nettprodukter, har vi installert en egen PC for kundene her slik at de som er usikre kan få prøve seg frem med veiledning fra oss, forteller Brunstad.

– Vi ønsker alltid å yte det lille ekstra for kundene, og det er fremdeles mange kunder som ønsker å bruke banken på en tradisjonell måte. Det gjelder både unge og gamle, og vi synes det er veldig flott å kunne møte kundene ansikt til ansikt. Vi opplever også at kundene setter stor pris på den fysiske tilstedeværelsen, og det at de kan komme innom for et møte og en kopp kaffe, legger Sørgaard Gartland til.

Godt humør og stort engasjement

Det er ingen tvil om at det er hard kamp om kundene med tre andre store banker i samme by. For å gjøre lokalbefolkningen oppmerksomme på at de er til stede, har de to gått aktivt inn for å bli kjent med de som bor i byen.

– Vi har arrangert Vaffel-fredag og hatt stand både på Kuben og på Ringeriksdagen. Vi har også satt opp en ministand rett utenfor kontoret for å gjøre folk oppmerksomme på at vi er her. Det er svært viktig at vi synliggjør oss og forteller om våre tjenester. Vi prøver også, så ofte vi kan, å bli med på visningene til Dialog Eiendomsmegling. Det gir oss en unik mulighet til å komme i kontakt med potensielle nye kunder. Vi ønsker rett og slett å bli kjent med folk, sier de to.

Alltid tilgjengelige

Bankens åpningstider er 10.00-15.00 tirsdag til fredag. Hver mandag jobber de to kunderådgiverne på et av bankens kontorer i Drammen eller deltar på kurs. Men selv om lokalbanken i Hønefoss da holder stengt, poengterer de to at de alltid er tilgjengelige på e-post og telefon.

– Vi er på jobb selv om vi ikke er fysisk til stede hver mandag, og vi er selvfølgelig til stede dersom vi har avtalt et kundemøte på en mandag. Vi vet også at det er en utfordring for mange at banken stenger 15.00 med tanke på å rekke en tur innom etter jobb. Vi er svært fleksible, så det er ikke noe problem for oss å avtale møtetid både før åpningstid og etter stengetid.