Denne Karjolen har fire ben å stå på

Hos oss ruller hjulene fremover og vi har stor tro på at de ikke stopper med det første.

Det at nordmenn har brukt mye tid hjemme, har vært gull verdt for vår bransje forteller Nina Sandnes. Hun startet sin første Karjolen interiørbutikk på Gulskogen Senter i 2012. Vel etablert, satset hun på ny butikk på Holmensenteret i 2019 og i oktober 2020, åpnet Karjolen på Sandvika Storsenter. Den fjerde butikken er nettbutikken, som i løpet av hele pandemien har vært åpen 24 timer i døgnet.

En god dialog med banken har vært en trygghet gjennom utviklingsprosessen for Karjolen butikkene. De forstår vårt behov og er der når vi trenger det, sier Nina Sandnes, daglig leder i Karjolen.

Klikk og hent ble en god løsning

Det at to av butikkene var godt innarbeidet gav oss et overskudd også i 2020 og vi klarer oss fint samlet sett, forteller Nina Sandnes. I og med at Sandvika butikken ble startet i 2020 gjorde at de falt utenfor alle kompensasjonsordninger, og fikk det litt ekstra tøft når butikker måtte stenge noen uker på nyåret. Da var det godt å ha den fjerde butikken, nettbutikken karjolenbutikkene.no, som et viktig tilbud til kunder og i tillegg mulighet for at deler av staben ble holdt i arbeid. Aktiviteten ble opprettholdt ved «klikk & hent» fra butikken på Gulskogen. Det foregikk slik at kundene bestilte varer på nett, sosiale medier eller telefon og hentet utenfor butikken. Betale gjorde de med Vipps fra kasse. Kunden får da regningen rett i mobilen sin og kan betale med en gang. En veldig trygg og enkel løsning for begge parter.

Les mer om Vipps fra kasse

Viljen til å finne ut av ting

Alle mine 12 ansatte har et bankende interiørhjerte, vilje til å finne den beste løsningen for kunden og ikke minst et smil om munnen. Det skal ikke være tvil om at vi har fokus på kundeservice her hos oss.  Pandemien lærte oss i hvert fall èn ting! Det finnes alltid nye muligheter bare man har viljen til å finne på noe nytt og være «på». Noen ganger strekker vi oss litt ekstra langt.

Det føltes meningsløst å kjøre 2 mil for å levere en såpe til 249 kroner, men det er allikevel vel verdt innsatsen.

En ekstra service som dette gir glede hos mottakeren, skaper gode ambassadørene og blir lett en snakkis. Sånt har vi blitt avhengig av nå under pandemien, sier Nina.

Jeg tror også at folk er blitt flinkere til å sette pris på at de lokale butikkene finnes, og at de er mer bevisst på å bruke oss. Ønsker man lokale butikker med personlig rådgivning og god bransjekunnskap, må man også bruke de. Det gjelder også for nettbutikker, bruk norske nettbutikker fremfor utenlandske, det gir grobunn for et allsidig næringsliv her hjemme, fortsetter Nina.

Kundene våre er bevisst i sitt valg

Folk har brukt mye tid på oppussing de siste årene og det har bransjen vår nytt godt av. Vi er ofte siste leddet i oppussingen, og kjøpet hos oss er avgjørende for sluttresultatet. Trender som sone-inndeling av hjemmet er blitt populært. Det betyr at hjemmet for eksempel innredes med en praktisk hjemmekontor-sone, en sone for avkobling og en for mat og kos. På den måten får man variasjon i hverdagen, selv om det meste av tiden blir tilbrakt hjemme.

Det å få gå i butikken og kjøpe noe nytt har nok også betydd mye for mange. Da er det også et pluss at de fine dyktige folkene i butikken pakker inn varene med omtanke og kjærlighet samtidig som de deler av sin kunnskap om farger, kombinasjoner og materialvalg.

Karjolen har merket at kundene er blitt mer bevisst på at det de kjøper skal være produsert på en varig måte og laget av rene produkter. Med de ansattes fagkunnskap vet kundene hva de får, at varene er bærekraftige og har en kvalitet som gjør at de varer. Da er man også villig til å betale det det koster.

Vi vil kundene våre vel!  Vi ønsker å gi de akkurat det de vil ha for å få det trivelig hjemme hos seg selv. Klarer vi å oppnå det, vil de komme tilbake til oss neste gang de skal kjøpe noe til hjemmet, eller de skal gi en gave til noen. Det er sånt som gir oss pågangsmot og glede avslutter Nina Sandnes.