Kundeservice



Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på, ber vi deg benytte sikker e-post i nettbanken.

BankIDBetalingBetaling til og fra utlandetKontoKortNettbankVippsSamfunnsutbytte – Spire

For å få åpnet sperret BankID må du komme innom oss i banken og fremvise legitimasjon eller sende oss en melding fra nettbanken. Se detaljert beskrivelse

Kategori: BankID

Du må bestille BankID i nettbanken. Logg inn i nettbanken, klikk på BankID i venstremenyen, velg «Bestill BankID» og følg instruksjonene. Se detaljert beskrivelse

Kategori: BankID

BID 1439:
Sperre med feilkode 1439 oppstår hvis du legger inn passord mottatt på e-post istedenfor engangskoden fra sikkerhetsbrikken. Ved pålogging med BankID må du først legge inn fødsels- og personnummer, deretter engangskode fra sikkerhetsbrikken og til slutt passord mottatt på e-post.

BID 5007:
Betyr at en feilkode ble sendt fra brukerstedet. For å se feilkoden må dette sjekkes på brukerstedet i deres brukerstedslogg. Hva som er årsaken til BID 5007, kan derfor variere fra bruker til bruker, avhengig av brukerstedet hvor du fikk feilmeldingen.

BID 500A:
Indikerer at det er midlertidig feil hos brukerstedet eller med din nettleser, altså det nettstedet der du prøvde å signere med BankID. Du kan forsøke å logge helt ut og deretter forsøke på nytt uten å åpne flere faner hvor du bruker BankID. Hvis pålogging til vår nettbank med BankID fungerer, er det ikke noe feil med din BankID. Dersom du forsøkte et annet brukersted enn Sparebanken Øst, må du kontakte det brukerstedet.

Kategori: BankID

Du må først bestille BankID i nettbanken. Når det er gjort, vil du motta et engangspassord på e-post. Lag deretter et personlig passord som du bruker sammen med kodebrikken ved innlogging. Se detaljert beskrivelse

Kategori: BankID

Gå til nettbanken og velg Logg inn med BankID. Klikk på Meny og velg Endre passord. Ha kodebrikken klar og følg instruksjonene. Se detaljert beskrivelse

Kategori: BankID

Send oss en melding fra nettpostkassen i nettbanken. Husk å oppgi ønsket månedlig beløpsgrense.

Kategori: Nettbank

Logg deg på nettbanken og velg BankID i venstremenyen. Klikk på X utenfor BankID-avtalen. Hak av for at du ønsker å sperre BankID og klikk på knappen Sperre BankID. Se detaljert beskrivelse

Kategori: BankID

Du kan ikke betale med BankID på nett, kun signere.

Kategori: BankID

Kontakt oss

Åpningstid kundeservice:


Man-fre kl. 09:00-15:30
Torsdag kl. 09:00-17:00

Kontaktinformasjon
Ring 03220 post@oest.no
Fra utlandet +47 915 03220
Postadresse: Postboks 67, 3301 Hokksund  

Avtal møte

Sperring av kort


I Norge: 03220 Fra utlandet: +47 915 03220

Melde skade
E-post: skadesenteret@frende.no Tlf.: 55 15 36 00 Fra utlandet: +47 55 15 36 00

Kontorer og åpningstider
Finn ditt nærmeste kontor