Mobilbank

Mobilbanken er enkel, rask og gir deg tilgang til de vanligste banktjenestene du trenger i hverdagen.

Appen er tilgjengelig for iPhone og Android telefoner og kan lastes ned gratis her:

Last ned mobilbank fra Google playLast ned fra App Store

Mobilbank - oversikt

I appen kan du:

  • Få oversikt over alle kontoer og lån
  • Overføre penger og betale regninger
  • Godkjenne eFaktura
  • Regionsperre for bankkort
  • Hente PIN-kode til bankkort
  • Sperre og re-bestille bankkort
  • Se dine forsikringer, endre eller kjøpe nye
  • Søke om lån
  • Få oversikt over og kjøpe fond
  • Sende sikker e-post med banken, og mye mer.

Mobilbanken vil få flere funksjoner og oppdateringer fremover.

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?
    • Første gang du laster ned mobilbanken må den aktiveres. Det gjør du med BankID, BankID på Mobil eller kodebrikke med tilhørende passord. Du må da velge en personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også velge å bruke ansiktgjenkjenning eller fingeravtrykk.

      NB: For deg som ikke har BankID eller BankID på mobil må du være klar over følgende: Du må bruke passordet tilhørende din kodebrikke ved aktivering. Ikke bruk mobilbankkode tilknyttet gammel mobilbank.

      Aktivering mobilbank

  • Hvordan logger jeg meg inn i mobilbanken ?
    • Du logger inn ved å bruke din firesifrede kode som du registrerte ved aktivering av mobilbanken. Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiksgjenkjenning kan disse metodene også brukes.

  • Jeg har ikke iPhone eller Android, hvordan kan jeg bruke mobilbank?
    • For best opplevelse anbefaler vi å bruke nettbanken.

  • Er det egen app for nettbrett?
    • For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

  • Hva med unge kunder?
    • Kunder kan få tilgang til nett- og mobilbank ved fylte 13 år. Utvalget av tjenester og funksjoner er begrenset.

      Fra 15 år har kunder full tilgang til alle tjenester og funksjoner. Unge kunder må møte opp med foreldre (foresatte) og legitimasjon i ett av bankens kontorer for å få tilgang til nett- og mobilbank.

  • Jeg har glemt koden til mobilbanken min, hva gjør jeg?
    • Dersom du har glemt koden til mobilbanken må du aktivere mobilbanken på nytt.

  • Kan jeg bestille BankID eller BankID på mobil fra mobilbanken?