Bestridelse av transaksjoner

Har du oppdaget ukjente transaksjoner på konto eller kort kan du bestride dette

Skal du bestride transaksjoner?

Dersom du skal bestride transaksjoner utført fra din konto eller kort kan du laste ned skjema nedenfor og sende inn på e-post.

Slik gjør du

  1. Velg riktig skjema – du må sjekke om transaksjonene er utført fra nett/mobilbank eller fra ditt kort, se forklaring under
  2. Last ned skjema, fylle ut og lagre på din PC
  3. Returner skjema til e-post som står på skjema

Dersom du har spørsmål eller trenger veiledning kontakt vårt kundesenter på telefon (+47) 33 51 38 55.

Velg skjema

Kort:

Dersom transaksjon(ene) er utført fra kortet ditt. Dette ser du på din konto ved at de som regel merket med varekjøp, ofte ifbm. netthandel.

Skjema – Bestridelse av transaksjoner kort (PDF)

Sendes til oest.reklamasjon@tietoevry.com

Konto:

Dersom transaksjoner er utført fra nett-, mobil- eller telebanken. Dette ser du på din konto ved at transaksjonene som regel merket med nettgiro.

Skjema – Bestridelse av transaksjoner på konto (PDF)

Sendes til reklamasjon@oest.no

Utsatt for svindel eller klikket på lenke?

Hvis du har klikket på lenke eller oppgitt kortnummer, passord eller koder til andre er det viktig at du umiddelbart sperrer kort og BankID. Dette kan du selv gjøre i nett- eller mobilbank eller vi kan hjelpe deg. Uansett ber vi deg snarest ta kontakt med oss på telefon:
(+47) 33 51 38 55.