Nettbank

Med nettbank har du tilgang til alt som har med penger og økonomi å gjøre på din PC eller nettbrett. Nettbanken er trygg og enkel å bruke.

Logg inn i nettbanken

I nettbanken kan du:

  • Sjekke saldo, bevegelser og betalinger til forfall på kontoene dine
  • Betale regninger
  • Overføre mellom egne kontoer
  • Godkjenne eFaktura og opprette og endre Avtalegiro
  • Betale til utlandet
  • Opprette kontoer
  • Bestille og re-bestille bankkort
  • Sperre og oppheve sperring av bankkort
  • Se PIN koden på bankkortet
  • Sette regionsperre på bankkort
  • Få oversikt over forsikringene dine
  • Kjøpe og selge fond
  • Endre samtykker og kontaktinformasjon
  • Sende sikker e-post til banken

og mye mer.

Med nettbankavtale får du også tilgang til mobilbanken.

Tips:
Logg deg raskere og enklere inn med BankID på mobil. Bestilles i nettbanken.

Slik skaffer du deg nettbank:

  • Du må ha nettbankavtale. Det kan du opprette selv med BankID.
  • Du må være over 15 år (vergesamtykke for de mellom 13 – 15 år)
  • Ha tilgang på PC eller nettbrett med Internett

Nettbank til eksisterende kunder

Er du kunde hos oss fra før, men har ikke nettbank? Da kan du bli kunde med nettbankavtale og få tilgang til kontoene dine i nettbanken og mobilbanken.

Bli nettbankkunde

Ofte stilte spørsmål

  • Hvordan logger jeg meg inn i nettbanken?
    • Logg deg inn med BankID på mobil, BankID eller Passord og kode.

      BankID på mobil må bestilles i nettbanken. Da trenger du kun mobilen din når du skal logge deg inn neste gang.

      BankID: Legg inn ditt fødselsnummer, engangskode med tall fra kodebrikken og et personlig passord.

      Passord og kode: Brukernavn er fødselsnummer, D-nummer, kontonummer eller organisasjonsnummer med 00 foran.

      Passord er ditt personlige passord (ikke tall fra kodebrikken).

       

  • Hvordan får jeg nytt passord?
    • Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

  • Jeg kommer ikke videre fra påloggingssiden, hva kan være feil?
    • Informasjonskapsler (cookies) må være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er IE11, der du må sette følgende innstillinger:

      Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)

      1. Velg alternativer for internett.
      2. Velg Personvern-fanen
      3. Klikk på knappen Avansert
      4. Pass på at Godta er valgt lik innstillingene under

      Beskrivelse av hvordan akseptere cookies

  • Hva er beløpsgrense?
    • Beløpsgrense er det maksimale beløpet du kan betaler regninger for pr. måned. Du finner beløpsgrensen på siden Betalingsinnstillinger i nettbanken.
      Du kan selv sette beløpsgrense opp til kr 500 000,-

      Ønsker du høyere beløpsgrense enn det, så kan du sende oss en e-post fra nettbanken.

  • Hvordan oppdaterer jeg nettleseren?
    • Her har vi samlet lenker til oppdatering av de vanligste nettleserne. Velg lenken under din nettleser og følg instruksjonene , så vil nettleseren din oppdateres.

      Last ned:
      Internett Explorer (må akseptere Cookie)
      Chrome
      Safari
      Firefox
      Opera

  • Hvilken nettleser støttes i nettbank på PC/desktop/mobil?
    • Edge – Windows 10 Full støtte
      Internet Explorer 11 – Windows 8
      *må akseptere Cookies
      Full støtte
      Chrome (siste versjon) Full støtte
      Safari (siste verjson) Full støtte
      Firefox (siste versjon) Full støtte
      Opera (siste versjon) Minimal støtte
      Internet Explorer 10 Støttes ikke
      Internet Explorer 9 Støttes ikke
      Internet Explorer 8 Støttes ikke

      *Bruk og aksept av informasjonskapsler(cookies) må være aktivert. Et eksempel er IE11, der følgende innstilling måfungere ved bruk av BankID

      Støtte mobil og nettbrett nettlesere

      Apple iOS enheter

      iOS-versjon Enhet Nettleser
      10 (siste versjon) iPhone 6 Safari Full støtte
      10 (siste versjon) iPhone 5 Safari Full støtte
      9.X (siste versjon) iPhone 5 Safari Full støtte
      9.X (siste versjon) iPad Air Safari Full støtte
      8.2 iPhone 6+ Safari Full støtte
      9.3.5 iPhone 6 Safari Full støtte
      8.1.3 iPad 3 Safari Full støtte
      10 (siste versjon) iPad Pro Safari Full støtte
      7.1.2 iPhone 4 Safari Støttes ikke

       

      Android enheter

      Android-versjon Enhet Nettleser Støttenivå
      5.1.1 Samsung Galaxy S6 Chrome Full støtte
      6.0.1 Samsung Galaxy S7 Chrome Full støtte
      6.x (siste versjon) Motorola Nexus 6 Chrome Full støtte
      5.0 Samsung Galaxy S5 Chrome Full støtte
      4.4 Nexus 4 Chrome Minimal støtte
      4.3 Samsung Galaxy S3 Chrome Minimal støtte

      Windows enhet

      Windows-versjon Enhet Nettleser Støttenivå
      10 Windows-telefon Edge Minimal støtte

       

       

  • Hvordan kan jeg lage navn på kontoene mine i nettbanken?
    • For å endre navn på kontoene dine velger du Innstillinger i menyen, deretter Kontoinnstillinger.

  • Hva med unge kunder?
    • Kunder kan få tilgang til nett- og mobilbank ved fylte 13 år. Utvalget av tjenester og funksjoner er begrenset.

      Fra 15 år har kunder full tilgang til alle tjenester og funksjoner. Unge kunder må møte opp med foreldre (foresatte) og legitimasjon i ett av bankens kontorer for å få tilgang til nett- og mobilbank.