– Vi er her for kundene våre

I hele 30 år har kundene som bruker lokalkontoret til Sparebanken Øst på Gulskogen blitt møtt med vennlige smil, høy fagkompetanse og mye energi.

Vi er oppriktig glad i kundene våre og ønsker å gi dem gode kundeopplevelser,

sier de ansatte.

Har du besøkt Sparebanken Øst sine kontorer på Gulskogen er sjansen stor for at du har møtt på de to energiske og dyktige kundekonsulentene Trine B. Christoffersen og Gro Tufto. De trofaste medarbeiderne har jobbet hele 30 år sammenhengende på lokalkontoret.

– Gjennom alle disse årene har vi opparbeidet oss tillit hos kundene. Vi er her 100 prosent for dem, og det å kunne tilby gode løsninger som gjør at de blir fornøyde er noe av det beste med jobben, sier Gro Tufto.

– Det at vi har vært her så lenge har ført til at kundemassen har holdt seg stabil. I tillegg får vi stadig nye kunder fordi nåværende kunder gir oss gode referanser. Det setter vi stor pris på, sier Trine B. Christoffersen.

Store endringer

Gro og Trine var på plass da kontoret på Gulskogen åpnet i Fokus Bank sine gamle lokaler 1. mars 1989. Før det jobbet de begge på Strømsø i det som het Skoger Sparebank – som senere fusjonerte med Eiker Sparebank – før banken fikk navnet Sparebanken Øst.

– Vi har vært med fra da det meste ble ført for hånd og satt i permer, til at alt nå skal digitaliseres. Det har vært, og er, en spennende utvikling å være med på, og en av hovedoppgavene våre nå er å lære kundene våre å bruke den digitale verden.

Alltid tid til kunder

Kontoret tilbyr alt av bank- og forsikringstjenester og holder åpent alle hverdager mellom 10 og 15. Men fordi de ansatte vet at det er en utfordring for mange å rekke innom finner dealltid en løsning.

– Vi er fleksible, så det er ikke noe problem for oss å avtale møtetid både før åpningstid og etter stengetid.

De forteller at mange er glade for at de har en bank de kan besøke.

– Vi har mange kundemøter, både med unge og gamle, og tilbakemeldingene er at de setter stor pris på at det fremdeles er mulig å møte oss ansikt til ansikt når det dukker opp spørsmål og utfordringer. Mange kommer hit med litt høye skuldre. Da er vår oppgave å ufarliggjøre møtet, ta en god samtale og finne løsninger, sier Trine.

– Jeg tror kundene merker at vi virkelig ønsker å hjelpe dem og at den gode stemningen her på kontoret smitter. Vi har masse humor, tuller med kundene og er på fornavn med de fleste. Jeg gleder meg til å gå på jobb hver dag, sier Gro.

Fornøyde stamkunder

Ekteparet Terje og Lillan Kjeksrud fra Gulskogen har vært kunder så lenge de kan huske.

– Besteforeldrene og foreldrene våre var kunder her, og nå er også barna og barnebarna våre kunder i banken, sier Terje.

– Det har aldri vært noe tema for oss å bytte bank. Vi kjenner både Trine og Gro så godt nå – ja, de har blitt som gode venner av oss. Vi har stor tillit til dem og det føles trygt å kunne spørre dyktige fagfolk om råd når vi trenger det, sier Lillan.

Kunder snakker med to bankmedarbeidere i skranken
Alle som benytter Sparebanken Øst sitt lokalkontor på Gulskogen senter kjenner trolig godt til Trine B. Christoffersen og Gro Tufto. Her snakker de med stamkundene Terje og Lillan Kjeksrud.

Ekteparet er ikke i tvil om at det er en stor fordel å ha banken rett i nærheten.

– Jeg er ikke god på PC-en. Der er det Lillan som briljerer. Men lurer jeg på noe stikker jeg rett som det er innom her for å få hjelp, gode råd – og en kopp kaffe, sier Terje.