Mobilbank, nettbank og Vipps

Elektroniske løsninger gir deg en enklere hverdag

De hjelper deg til å du styre økonomien din enkelt og greit enten du sitter i sofakroken eller du er ute på tur. Mulighetene er mange og vi gir deg her noen enkle tips til hva du kan bruke de forskjellige løsningene til. 

Mobilbank

Har du ikke lastet ned mobilbanken bør du gjøre det nå. Da har du både lommeboken og full oversikt over økonomien din tilgjengelig til enhver tid. 

Last ned mobilbanken

Med mobilbanken kan du gjøre de mest nødvendige bankoppgavene som å betale regninger, overføre penger, opprette spareavtaler og nye konti, kjøpe forsikring  og søke lån.  Ikke minst kan du sende sikker e-post til banken, og få se PIN koden til kortet ditt. PSD2 løsningen som finnes i mobilbanken gir deg også mulighet til å få oversikt over både det du har av konti i Sparebanken Øst og konti du har i andre banker.  Trenger du full nettbank-løsning er den også tilgjengelig med bare et tastetrykk i mobilbanken.

Vipps

Vipps er et godt tillegg til kort og eventuelt kontanter.  Med Vipps på telefonen kan du betale både regninger og kjøpe varer og tjenester så fremt mottaker aksepterer Vipps. Det er også enkelt for et eventuelt spleiselag å lage oppgjør og overførepenger til hverandre.

Vipps følger utviklingen og har registrert at de fleste kjøp med kontaktløst kort ligger på 500 kroner.  Dermed har de nå økt grensen for når du trenger å bruke PIN for kjøp med kontaktløst kort. 

Les mer om Vipps

Bedrifter, lag og foreninger kan også bruke Vipps for å motta penger direkte inn på konto. Det er egne Vipps-løsninger tilpasset nettsalg som gir kunden en enkel og oversiktlig handel, og bedriften får sikkert oppgjør og tilpasset regnskapsmessig rapportering.

Hvordan fungerer Vipps for bedrifter, lag og foreninger?

Nettbank

Med vår nettbankløsning kan du styre det meste av din økonomiske hverdag.  Du kan gjøre alt fra å kjøpe/selge hus, sette opp spareavtaler, kjøpe og se forsikringer eller sjekke hva du har på kontoen din.

Sjekk hva du kan gjøre i nettbanken

Trenger du å snakke med oss?

Har du spørsmål eller tjenester du ikke får løst gjennom de elektroniske løsningene kan du ta kontakt med oss.  Det enkleste er å kontakte oss gjennom nettbanken på sikker e-post.  Da vil du kunne forklare hva du ønsker hjelp til og vi er bedre rustet til å hjelpe deg.

Du kan også ta kontakt med din kunderådgiver eller vårt kundesenter for hjelp. Før du tar kontakt kan det være lurt å sjekke våre «Ofte stilte spørsmål», kanskje finner du svaret på spørsmålet ditt der.