Mobilbank

Du som er kunde i Sparebanken Øst og bruker nettbank fra før, kan også benytte nettbanken på mobil og nettbrett.


Med mobilbank kan du enkelt:

  • sjekke saldo
  • betale regninger
  • overføre mellom egne kontoer
  • godkjenne eFaktura
  • se siste transaksjoner på kontoer
  • se forfallsregister på betalinger som venter
  • sperre kort

Slik blir du mobilbank-kunde:

  1. Du må være kunde i Sparebanken Øst, ha nettbank og mobilbankkode. Har du telebankkode kan du bruke denne.
  2. Med mobilbankkoden logger du deg rett inn i mobilbank/nettbrettbank.
  3. Har du nettbankavtale, men ikke mobilbankkode, bestiller du denne i nettbanken under menypunktet «Mobilbank». Du bruker samme kode på både mobilbank og brettbank. Logg deg inn i nettbanken via PC (ikke mobiltelefon eller nettbrett).
  4. Dersom du ikke har nettbankavtale, må du bestille det og få utlevert kode og sikkerhetsbrikke. Deretter kan du gå inn i nettbanken og tildele deg selv mobilbankkode som brukes på mobilbank og brettbank.

Last ned app

Mobilbank finnes som app til iPhone- og Android-telefoner og som webapplikasjon. Nettbrettbank får du foreløpig kun som app til iPad i App Store.
Du kan laste ned mobilbankapp i App Store eller  Google Play Til andre mobiltelefoner bruker du denne linken for å komme inn i mobilbanken.

Dersom du har spørsmål om mobilbank, kan du fylle inn kontaktskjema her slik at kundesenteret vårt kan ta kontakt med deg.

Hjelp og kundesenter

Vårt kundesenter svarer på dine spørsmål om bruk av kort, nettbank, BankID m.m. Gjelder det lån, sparing eller forsikring, kan du avtale et møte med en av våre kunderådgivere.

Ring
03220

Fra utlandet
+47 915 03220

KONTAKT OSS

VÅRE KONTORER OG ÅPNINGSTIDER