På denne siden har vi samlet informasjon som kan være til hjelp.
Få hjelp til pålogging
BankID-appen gjør innloggingen rask og sikker. Det er ekstra sikkert fordi telefonen er beskyttet med kode og du mottar et varsel som du må godkjenne. Telefonen har du også som regel rett i nærheten. Les mer og last ned appen
Har du BankID og kodebrikke, må du ha kontroll på hvor den oppbevares. Det er ikke alltid den er i nærheten når du skal bruke BankID, derfor anbefales vi BankID-app.
BankID på mobil er tilknyttet mobilens SIM-kort. Bytter du SIM-kort, må det bestilles på nytt. Telefonselskapene opererer også med egne priser på bruk av BankID på mobil.
Du må bestille BankID på nytt i pålogget nettbank. Logg inn «Uten BankID»
Nei. Du trenger kodebrikken når du bytter mobiltelefon hvis du har lastet ned BankID-appen. Har du BankID på mobil må du ha kodebrikken hvis du bytter SIM-kort. Vi anbefaler at du tar i bruk BankID-appen. På sikt vil appen erstatte kodebrikken.
Les mer og last ned appen
For å logge inn med BankID på mobil legger du inn mobilnummer og fødselsdato.
Du vil så få opp et referanseord som også skal fremkomme på din telefon. Trykk godta dersom ordet på mobilen samsvarer med ordet i nettlesere. Tast så ID-PIN (koden du valgte når du bestilte BankID på mobil) og du vil bli logget inn i nettbanken.
For å opprette BankID for ungdom mellom 15 og 18 år må den mindreårige ha en nettbankavtale og være legitimert med pass. Begge foreldre/verger og den mindreårige må signere en BankID avtale før BankID kan bestilles fra nettbanken. Avtalen kan signeres digitalt med BankID eller ved et av våre kontorer. Da må alle 3 ha med seg pass som legitimasjon.
Kontakt en kunderådgiver
Logg deg på nettbanken og velg «BankID-oversikt» i menyen. Her får du oversikt over dine BankID-avtaler. Herfra kan du sperre din BankID.
Du kan også ringe banken på telefon 33 51 38 55.