Hvordan bestiller jeg BankID?

BankID bestiller du i nettbanken. Du må ha en aktiv konto, være over 15 år og ha legitimert med pass.

Er du mellom 15 og 18 år må du og begge dine foreldre eller verger signere en BankID-avtale før det kan bestilles i nettbanken.

Logg inn og bestill BankID Kontakt en kunderådgiver om BankID

Hvor finner jeg detaljer og gyldighet for BankID

I nettbanken kan du se flere detaljer om din BankID avtale.

Du kan se status, når den ble bestilt, gyldig til, sist brukt og mange detaljer om sertifikatet.

  1. I hovedmenyen i nettbanken velg «BankID-oversikt«
  2. Velg hvilken BankID-avtale du ønsker å se flere detaljer på.
  3. Klikk på «Vis detaljer«
  4. Her kan du også sperre BankID-avtalene og bestille BankID

Min BankID er blokkert. Hva gjør jeg?

  1. Gå til påloggingssiden for nettbank og velg «BankID»
  2. Klikk på «Glemt/blokkert BankID passord» nederst på siden
  3. Velg å identifisere deg med kontrollspørsmål
  4. Velg om du ønsker å få nytt passord på SMS eller e-post

Får du det ikke til, kan du logge inn i nett- eller mobilbanken å sende en melding derifra.
Logg inn i nettbanken med «Uten BankID».

Får du ikke logget inn må du ringe 33513855.

Har jeg BankID?

Er du i tvil om du har BankID eller ikke, logg deg inn i nettbanken og klikk på BankID i menyen. Der ser du dine BankID-avtaler.

Hva er BankID?

BankID er en personlig og sikker digital legitimasjon. BankID like personlig som passet ditt og like bindende som din håndskrevne signatur.