Har du betalt med kort fra oss så kan du reklamerer på flyreisen. Det gjør du ved å fylle inn skjema Bestridelse av transaksjoner på kort.
Send også med dokumentasjon på ordrebekreftelse og eventuell kansellering.
- For kjøp direkte fra Flyr vis til skjermbilde fra Flyr sin hjemmeside
- Er kjøpet gjort fra reisebyrå, må kunden kontakte reisebyrået for å be om refusjon derfra i første omgang.
Ved å legge inn regionsperre på kortet ditt, så setter du selv begrensninger på hvor i verden kortet ditt kan brukes.
Da minsker risikoen for misbruk av kortet. Dette gjør du enkelt selv i nett- og mobilbanken.
I alle land innenfor EU/EØS må du fra 31.12.2020 signere dine betalinger på nett med såkalt sterk autentisering. Signeringen gjør du med BankID eller BankID på mobil. Dette kan du bestille selv i nettbanken dersom du ikke har det fra før. Dette er som ett ledd i innføringen av PSD2 regelverket.
Dette gjelder på beløp over 30 Euro eller akkumulert grense eller antall transaksjoner.
Dersom ikke nettbutikken har tilpasset sine betalingssystemer vil betalingen bli avvist.
Har du oppdaget at beløp er trukket fra kontoen din uten at du kjenner det igjen?
Det første du må gjøre er å sperre kortet. Det kan du selv gjøre i både nettbanken og mobilbanken, eller ved å ringe kundesenteret på 33 51 38 55.
Etter at kortet er sperret bør du ta kontakt med banken slik at vi kan hjelpe deg.
Her finner du skjema fra reklamasjoner i forbindelse med kortet
Øst Gullkort er ikke ett kredittkort, men ett debetkort med innvilget kreditt på kontoen det er knyttet opp mot. Det betyr at dersom den du skal betale til i utlandet eller på nettet krever kredittkort kan ikke dette kortet brukes. Det gjelder i svært få tilfeller som f.eks enkelte bilutleie firmaer og hoteller i USA.
Du kan sperre kortet ditt i både nett- og mobilbanken.
Se hvordan her.
Eller du kan ringe kundeservice på (+47) 33 51 38 55
Bruk kortet med chip og PIN-kode i butikk eller aktiver kortet fra nett- eller mobilbanken:
- Gå du til «Kortoversikten»
- Velg det aktuelle kortet
- Der vil du se valget «Aktivere kort»
Når kortet er aktivert kan det brukes kontaktløst og til netthandel.
Husk å signere kortet hvis det ikke er bilde av deg på baksiden.
Aktivere kort i nettbanken
Du finner PIN-koden til kortet i nett- og mobilbanken. Velg «Kort» og «Vis PIN».
Det kan være ulike tjenester du benytter som f.eks Vipps, Apple ID, Google Play, Spotify, Netflix, TV 2 Sumo, lydboktjenester, VY, nettbutikker mm.
Du kan reservere deg ved å sende en sikker melding fra nett- og mobilbanken eller ved å kontakte kundeservice.
Send sikker melding i nettbanken