Hvordan gir jeg andre fullmakt på eFaktura?

Du kan gi en annen person fullmakt til å behandle eFaktura på dine vegene. Du kan da velge om du skal gi fullmakt til alle dine eFaktura eller kun på utvalget avtaler. For å opprette fullmakten må du ha personnummer og fullt navn på den som skal få tilgang. Fullmakten for eFaktura finner du i menyen i nettbanken, under betalingsavtaler.

I mobilbanken finner du samme fullmakt ved først å trykke Meny, Betaling og overføring og så velge betalingsavtaler.

Hvordan bruker jeg Click to Pay?

Du aktiverer løsningen i mobilbanken under menyvalget Kort og Click to Pay.

E-postadressen din og kort-informasjonen din blir automatisk fylt ut. Du vil få et pushvarsel i BankID-appen for å verifisere kjøpet. Click to Pay gjør det enklere og raskere å handle på nett.

Neste gang du handler på nett se etter dette ikonet:

Hva er Click to Pay?

Click to Pay er en løsning fra Visa, som gjør det enkelt å handle på nett. Du trenger ikke oppgi kortnummer, CVC eller ha kortet tilgjengelig ved betaling hos bedrifter som støtter denne betalingsmåten.

Hvem kan bruke Click to Pay?

Du må være over 18 år og ha et bankkort knyttet til Visa.

Er Click to Pay sikkert?

Ja, Click to Pay er sikkert og trygt å bruke. Betalingsløsningen bygger på Visa sin token-teknologi som gjør at kortinformasjonen din kun blir lagret hos Visa og ikke deles med nettbutikkene. På den måten reduseres risikoen for svindel.

Har du fylt 18 år?

Når du fyller 18 år vil du få en SMS og e-post fra oss om å oppdatere BankID. Neste gang du bruker BankID vil du derfor bli bedt om å lese og godkjenne vilkår. Vi anbefaler også å endre passord. Etter oppdateringen kan du bruke BankID som normalt.

Hva er biometri i BankID-appen?

Ved å bruke innlogging med ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk, ofte omtalt som biometri, vil du få en enda bedre brukeropplevelse i BankID-appen. Du slipper å bruke passord, samtidig ivaretas sikkerhet og personvern på en trygg måte. Du aktiverer ansiktsgjenkjennelse eller fingeravtrykk i BankID-appen, eller les mer om det her.
Det er også mulig å bruke BankID-appen med ansiktsgjenkjennelse eller fingeravtrykk som et innloggingsalternativ i nettbanken. Skriv inn fødselsnummeret og følg instruksene på PC-skjermen og mobilen.

Hvordan sjekker jeg at BankID er aktiv?

Det er et sertifikat knyttet til BankID og det er ordinær BankID. Har du ikke ordinær BankID eller den er utløpt/sperret, vil du få feilmelding når du aktiverer appen. («Vi får dessverre ikke knyttet appen til din BankID nå»)

Du kan se om du har aktivt BankID-sertifikat i nettbanken fra menyvalg BankID -> BankID-oversikt.

Hvis du ikke har BankID kan du bestille i nettbanken, logg inn med nettbankpassord og kodebrikke.

Ta ut kontanter i butikk

Med bankkortet kan du ta ut kontanter i butikker, minibank eller kontorene våre som har kassetjenester.
I NorgesGruppen-butikker benyttes Kontanttjenester i butikk, en egen tjeneste for innskudd og uttak av kontanter i dagligvarebutikker.
Les mer om Kontanttjenester i butikk

Er det legitimasjon på bankkortene?

Vi har ikke bankkort med legitimasjon.