Det er to ulike sertifikater knyttet til BankID. Ett for BankID på mobil og ett for ordinær BankID. Har du ikke ordinær BankID eller den er utløpt/sperret, vil du få feilmelding når du aktiverer appen. («Vi får dessverre ikke knyttet appen til din BankID nå»)
Du kan se om du har aktivt BankID-sertifikat i nettbanken fra menyvalg BankID -> BankID-oversikt.
Hvis du ikke har BankID kan du bestille i nettbanken, logg inn med nettbankpassord og kodebrikke.
Med bankkortet kan du ta ut kontanter i butikker, minibank eller kontorene våre som har kassetjenester.
I NorgesGruppen-butikker benyttes Kontanttjenester i butikk, en egen tjeneste for innskudd og uttak av kontanter i dagligvarebutikker.
Les mer om Kontanttjenester i butikk
Vi har ikke lenger bankkort med legitimasjon.
Eksisterende kunder som har kort med legitimasjon vil foreløpig ved fornyelse motta tilsvarende kort, med legitimasjon. I løpet av 2024 endres dette og vi usteder kun kort uten legitimasjon.
Apple lagrer ikke kortnummeret ditt, og deler det heller ikke med brukerstedet. I stedet lages det et digitalt kortnummer som krypteres og lagres på din enhet. Hver eneste transaksjon må godkjennes med din egen sikkerhetsmekanisme (Touch ID, Face-ID eller PIN-kode). Du kan se en oversikt over transaksjonene du har utført med Apple Pay i Wallet-appen, men Apple har ikke tilgang til å se dem.
Apple Pay kan benyttes i alle kontaktløse terminaler verden over.
Sjekk om du har siste versjon av mobilbank-appen. Det må du ha for å få tilgang til Apple Pay. For å gjøre det kan du søke opp Sparebanken Øst i App Store og klikke «Oppdater».
Du kan bruke Apple Pay på iPhone 6 eller nyere, eller Apple Watch.
Apple Pay er en kontaktløs betalingsmåte der du erstatter det fysiske kortet ditt med din Apple-enhet.
Ja, det kan du. Legg til bankkortet ditt i Wallet-appen og kom i gang. Les mer om Apple Pay