Skyldes feil mellom din telefon og operatøren, ofte grunnet timeout. Det kan være flere årsaker til dette (dårlig dekning, kunden trykker vekk dialogen på telefonen, osv.)
Løsning:
Feilen er som regel forbigående om du forsøker på nytt.
Hvis ikke det hjelper forsøk:
- Skru av 4G
- Skru av skjermsparer
- Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
- Avslutt alle kjørende app’er
Feilen skyldes en timeout fra mobiloperatør eller telefonen.
Forsøke flere ganger da feilen ofte er midlertidig.
Forsøk eventuelt følgende tiltak på telefonen:
- Skru av 4G
- Skru av skjermsparer
- Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
- Avslutt alle kjørende app’er
Du har tastet feil mobilnummer eller fødselsdato.
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Løsning: Bestill «BankID på mobil» på nytt.
BID-C167
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, PC osv.).
Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.
Feilmeldingen indikerer at i feltet for engangskode er det tastet feil for mange ganger.
Løsning: Forsøk på nytt senere. Hvis feilen vedvarer logg inn i nettbanken fra valget «Uten BankID» eller bruk mobilbanken og send melding fra «Sikker e-post». I meldingen oppgi feilkoden, telefonmodell og tidspunkt du forsøkte.
BID-1439
Midlertidig feil. Benytt pålogging uten BankID, BankID på mobil eller forsøk med BankID igjen senere.