Hvordan logger jeg inn i mobilbanken?

Du logger inn ved å bruke den personlige firesifrede koden som du lagde når du aktiverte mobilbanken.

Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning (biometri) kan disse metodene også brukes.

Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?

Aktivering av mobilbanken kan du gjøre med BankID (app eller kodebrikke + personlig passord) eller uten BankID (fødselsnummer, nettbankpassord og kodebrikke). Aktiveringen skjer når du starter appen første gang.

Du må velge en personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også bruke ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk (biometri).

Hvordan bekrefter jeg en betaling?

Betaling bekreftes med samme metode som du logget deg inn med.
Logget du deg inn «Uten BankID», må du skrive inn nettbankpassordet i første bilde, deretter kode fra brikken i neste bildet.

Har du betalinger som må godkjennes vil du få en påminnelse på dette før du får logget deg ut.

Glemt PIN-koden til mobilbanken

Har du glemt PIN-koden eller ønsker å sette ny kode på mobilbanken kan du gjøre det selv.
  1. Klikk på «glemt personlig kode» på påloggingsbildet i appen
  2. Du må da aktivere mobilbanken på nytt – klikk «reaktiver»
  3. På slutten av prosessen velger du ny PIN-kode
  4. Dersom telefonen støtter det kan du også sette opp biometri som ansikt- eller fingergjenkjenning.

Hvordan oppretter jeg fast overføring mellom egne konti?

Du kan legge inn en fast overføring i nettbanken. Velg Fast betaling/overføring i menyen, deretter Faste overføringer. Klikk på teksten «Opprett en fast overføring». Fyll inn feltene og trykk utfør. Du kan velge hvor ofte oppdraget skal utføres og sette en sluttdato for den faste overføringen.