Hvordan endre passord til BankID?

BankID

Det er viktig at du husker ditt nåværende passord.

  • Velg «BankID» på på innloggingssiden til nettbanken
  • Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste.
  • Velg så Meny øverst i høyre hjørnet av BankID identifiseringen og deretter Endre Passord.
  • Legitimer deg med engangskode og ditt nåværende passord
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

Ved mottatt engangspassord

  • Velg «BankID» på innloggingssiden til nettbanken
  • Legg inn fødselsnummer (11 siffer) og velg Neste
  • Legg inn engangskode fra kodebrikken og trykk på Pil videre
  • Legg så inn engangspassord mottatt på SMS eller e-post
  • Lag så nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
  • Velg Neste og passordet ditt er endret.

BankID app

  • BankID app er tilknyttet din BankID og benytter samme passord.
    Du tilbakestiller passordet på samme måte som BankID.

BankID på mobil

  • For å endre passord på BankID på mobil må det bestilles på nytt i nettbanken. Etter 1. september 2022 går ikke lenger dette.

Hvordan sender jeg sikker epost?

  • Logg inn i nettbanken med foretrukken måte for innlogging
  • Gå inn på menyen og velg «Sende sikker epost» under kategorien Meldinger
  • Fyll inn emnefelt og meldingsfelt med utfyllende informasjon om hva det gjelder
  • Velg «Send»

Meldingen kommer da frem til vårt kundesenter som vil behandle henvendelsen eller videresende den til riktig avdeling/person.

 

Hvordan logge inn uten BankID?

  • Gå til påloggingsbilde for nettbank og velg «Uten BankID»
  • Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og trykk neste.
  • Tast inn passord og sikkerhetskode (6 siffer fra kodebrikke)

Ved glemt passord:

  • Velg «Glemt/blokkert passord» på siden hvor du taster inn passord og sikkerhetskode.
  • Legitimer deg med kontrollspørsmål eller BankID på mobil.
  • Velg så om du ønsker passordet tilsendt per SMS eller Email.

Hvis du ikke får bestilt passord selvbetjent må du kontakte oss på 33 51 38 55.

Glemt passord eller blokkert pålogging til nettbanken

Har du glemt passord eller blokkert pålogging kan du bestille dette fra pålogging. Slik gjør du:

  1. Velg «Uten BankID» på påloggingssiden.
  2. Fyll inn brukernavn og klikk «Fortsett».
  3. Klikk på «Glemt/blokkert passord» nederst på siden.
  4. Velg om du ønsker å identifisere deg med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
  5. Når du har identifisert deg kan du velge om du ønsker å få nytt passord på SMS eller e-post.

Dersom du har problemer med løsningen, må du sende oss en «Sikker e-post» fra nett- eller mobilbanken. Logg inn «Uten BankID».

Får du ikke logget inn må du ringe oss på 33 51 38 55.

Hvordan endrer jeg passordet til nettbanken? (Uten BankID)

Du kan endre passordet til nettbanken som du bruker sammen med kodebrikken.

  1. Velg «Uten BankID» på på innloggingssiden til nettbanken
  2. Tast inn fødselsnummer (11 siffer) og velg neste
  3. Tast så inn ditt nåværende passord og trykk på Logg inn og endre passord
  4. Opprett et nytt passord med minimum 8 tegn, 1 liten og 1 stor bokstav samt 1 tall.
    Verifiser så passord i eget felt.
  5. Tast inn sikkerhetskode etter dette er gjort og velg neste. Du skal da bli logget inn og passordet er nå endret!

Ved mottatt engangspassord

  • Bruk samme metode som nevnt ovenfor men i feltet «Passord» skal da engangspassordet du har fått tilsendt per Email eller SMS legges inn.

Hvordan logger jeg inn nettbanken hvis BankID ikke fungerer?

Du kan benytte innloggingsalternativet «Uten BankID». Dette er bankens egen innloggingsmetode og fungerer uten BankID.

Hvis du ikke husker passordet til denne innloggingen kan du benytte den selvbetjente løsningen «Glemt passord». Hvis denne løsningen ikke fungerer for deg kan du kontakte kundesenteret hverdager mellom 09:00 – 15:00 på 33 51 38 55

Hvordan logger jeg meg inn i nettbanken?

Logg deg inn med BankID på mobil, BankID eller Uten BankID.

BankID: Legg inn ditt fødselsnummer, bruk BankID-app eller engangskode fra kodebrikken og et personlig passord.

Du kan bruke BankID fra en annen bank.

BankID på mobil: Skriv inn telefonnummer og fødselsdato. Du må deretter godkjenne en referansekode på telefonen og taste inn din BankID-PIN på telefonen.

Uten BankID: Skriv inn fødselsnummer. Du kan også skrive inn D-nummer, kontonummer eller organisasjonsnummer med 00 foran.

Legg så inn ditt personlige passord og deretter din sikkerhetskode (6 siffer fra kodebrikke).

Problemer med informasjonskapsler med Safari på iPhone og iPad

Vi har dessverre problemer med godkjenning av betalinger i nettbanken ved bruk av Apple enheter.

Dette er på grunn av et midlertidig problem mellom BankID og vår nettbankleverandør.

Vi anbefaler at du tar i bruk mobilbanken vår da den ikke er rammet av dette problemet.

Eventuelt kan du følge punktlisten under for å tillate nødvendige informasjonskapsler.

  • Gå til «Innstillinger» på enheten du benytter.
  • Bla ned til du finner «Safari»
  • Under kategorien «Personvern og Sikkerhet» finner du flere valg.
  • Skru av «Ikke spor mellom nettsteder» og «Blokker alle infokapsler».
  • Etter disse er skrudd av skal det fungere å godkjenne betalinger i nettbanken.

Disse innstillingene kan endres tilbake etter betalinger er gjort i nettbanken hvis ønskelig.

Hva er beløpsgrense?

Beløpsgrense er det maksimale beløpet du kan betaler regninger for pr. måned. Du finner beløpsgrensen på siden «Betalingsinnstillinger» i nettbanken.
Du kan selv sette beløpsgrense opp til kr 500 000,-

Ønsker du høyere beløpsgrense enn det, så kan du sende oss en melding fra nettbanken.

Send sikker melding

Hva er sikker melding?

Kontakt banken på en trygg og sikker måte. Du finner den både i nettbanken og mobilbanken.

Mulig å laste opp vedlegg:

  • Maks 10 antall vedlegg per melding
  • Størrelse på vedlegg er maksimum 10 MB
  • Tillatte filtyper: pdf, gif og png

Send sikker melding i nettbanken