Rådgivning for alle livsfaser

Vi er stolte av alle våre 30 lokalkontorer, og her skal du få møte gjengen i Sande og Svelvik

Noe av det aller beste med å jobbe i en lokalbank, er å få følge mennesker gjennom alle livets hendelser – og å møte dem på gaten og få et smil!

Det er en glad og kompetent gjeng som møter oss når vi kommer inn på kontoret i Svelvik. Vi er her for å treffe menneskene i bankens Vestfoldavdeling. Det skjenkes kaffe, og vi benker oss rundt et koselig pausebord.

Populær satsning i Svelvik

I Svelvik bor det omlag 7000 innbyggere. Er det nok mennesker til drive en lokalbank, tro?

Ja da! – Jeg husker godt den iskalde januardagen vi åpnet avdelingskontoret, forteller rådgiver Ingun Helgerud.

Svelvik sto uten lokalbank, og Sparebanken Øst gjorde en spørreundersøkelse for å finne ut om det var interesse for å åpne et avdelingsbankkontor. Responsen var overveldende positiv. Så da var det å rigge seg til og få organisert et kontor som kunne gi banktjenester og rådgivning til svelvikingene. Kontoret åpnet i 2014.

– Det ble en skikkelig suksesshistorie! Det var de gode erfaringene fra Svelvik som gjorde at vi senere åpnet kontorer også i Sande, Holmestrand og Sætre, for å nevne noen, smiler Helgerud.

Fin naturlig vekst i Vestfold

Både Svelvik- og Sandekontoret inngår i region Vestfold, hvor Anette Furunes Green er avdelingsbanksjef. Hun forteller at hele regionen har hatt en fin naturlig vekst de siste årene.

Både næringslivet og privatpersoner er flinke til å bruke oss. Vi hjelper med alt fra refinansiering til førstehjemslån. Avdelingsbanksjef Anette Furunes Green

Det er tydelig at folk i alle aldre setter pris på å kunne møte en rådgiver ansikt til ansikt. Som utfordrer er fysisk tilstedeværelse og personlig oppfølging av høy verdi for oss, og vi ser at kundene setter pris på at vi er her.

Hvordan er det å lede region Vestfold?
– Jeg må si at det er lett på den måten at vi har et godt miljø og flinke kolleger med lang fartstid. Ingun har vært her i 36 år og Bente i 17 år, forteller Green. Fra de ansatte er det bare godord å høre. – Her trives jeg, smiler rådgiver Bente Thoen Pettersen. Vi treffer kunder i alle faser i livet. Fra bryllup og barnefødsler til mindre hyggelige ting som samlivsbrudd og dødsfall.

Det fine med å være så lokale, er at vi får følge mennesker over tid, Bente Thoen Pettersen, rådgiver.

Vi blir kjent med dem og lærer hva som er viktig for den enkelte. Jeg opplever noen ganger at fornøyde stamkunder hilser og smiler til meg på gaten. Det føles bra.

Jeg har hatt et kundeforhold til denne banken siden jeg var barn. Da blir det jo noe ekstra, sier hittil nyeste ansatte, Liv Jorun Paw-Bolås

Og innen dette bladet går i trykken, er de faktisk fem: enda en rådgiver er på vei inn i Sparebanken Øst region Vestfold for å hjelpe lokale kunder. Enda mer naturlig vekst.

På bildet ser du fra venstre: Bente Thoen Pettersen, Liv Jorun Paw-Bolås, Anette Furunes Green og Ingunn Helgerud.

Kilde: Verdier 2-22 

6. november 2022
Aktuelt

Hvor ofte trenger man en rådgivertime?

Tenk deg at en årlig rådgivertime hos banken din er litt som å ta en årlig service på bilen. Det kan være smart å snakke med oss, selv i tider da livet går litt på skinner.

Les hvorfor
6. november 2022
Aktuelt

Tips til førstegangskjøpere

Er du ny i boligmarkedet, eller kanskje kjenner du noen som skal kjøpe seg bolig for første gang? Se rådene fra avdelingsbanksjef Anette Furunes Green.

Se tipsene her
6. november 2022

Vi er her for deg

Sparebanken Øst har 30 kontorer på det sentrale Østlandsområdet. Vi er en bank som skal være relevant både for privat- og bedriftskunder.

Som kunder hos oss, skal dere få den hjelpen og servicen dere har behov for. Enten fysisk på et av våre kontorer, eller i en av våre mange digitale kanaler.

I svært turbulente tider som nå, med høye strømpriser, økte matvarepriser, økende rente og høye drivstoffkostnader, må du ha kontroll over økonomien din. Da er vi her for deg! Ta kontakt med en av våre kunderådgivere eller vårt kundesenter for å få tips og hjelp til hvordan du best kan få kontroll over egen økonomi.

Som en lokal sparebank, er en av oppgavene våre å være synlige og til stede i lokalmarkedet. Vi er den personlige banken som bidrar til næringsutvikling, gleder lokalsamfunnet med midler til aktiviteter for barn og ungdom og som bryr oss om kundene våre.

Sparebanken Øst har betjent kunder og lokalsamfunnet i 179 år som en selvstendig og frittstående sparebank. Det har vi tenkt å fortsette med. Den jobben tar vi på alvor, og det betyr at vi bryr oss om dere i både roligere og tøffere perioder.

Pål Strand, adm. direktør i Sparebanken Øst