Feilkode som starter med BID betyr at det kan være noe feil med BankID.

Feilmeldinger ved bruk av BankID
- BID 1439 - Sikkerhetselement
Feilmeldingen indikerer at i feltet for engangskode er det tastet feil for mange ganger.
Løsning: Forsøk på nytt senere. Hvis feilen vedvarer logg inn i nettbanken fra valget «Passord og kode» eller bruk mobilbanken og send melding fra «Sikker e-post». I meldingen oppgi feilkoden, telefonmodell og tidspunkt du forsøkte.
- BID-2030, BID-2031, BID-2032, BID-2033, BID-20b0 og BID-20b1 - Dårlig Internett
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller enhet (PC eller mobil).
Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.
- BID C167 - Ugyldig sertifikat
Gjelder hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Løsning: Bestill «BankID på mobil» på nytt.
- C161 - Feil mobilnummer eller fødselsdato
Du har tastet feil mobilnummer eller fødselsdato.
Sjekk at du har en aktiv BankID på mobil og at korrekt informasjon blir tastet inn.
- C302 - Midlertidig timeout
Feilen skyldes en timeout fra mobiloperatør eller telefonen.
Forsøke flere ganger da feilen ofte er midlertidig.
Forsøk eventuelt følgende tiltak på telefonen:
- Skru av 4G
- Skru av skjermsparer
- Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
- Avslutt alle kjørende app’er
- C325 - Mobiloperatøren har problemer
Skyldes feil mellom din telefon og operatøren, ofte grunnet timeout. Det kan være flere årsaker til dette (dårlig dekning, kunden trykker vekk dialogen på telefonen, osv.)
Løsning:
Feilen er som regel forbigående om du forsøker på nytt.
Hvis ikke det hjelper forsøk:
- Skru av 4G
- Skru av skjermsparer
- Skru av 4G/wifi tale / VoLTE
- Avslutt alle kjørende app’er

Trenger du hjelp til å logge deg inn i nettbanken?
Vi har samlet svar på de vanligste spørsmålene vi får i forbindelse med pålogging til nettbanken.