Celina, Lasse og Emil er det nye rådgiverteamet som styrer skuta, og målet er klart: å være mer tilgjengelige og til stede for kundene i nærmiljøet. Rådgiverne du treffer på Konnerud har vært her siden 2023-2024, men kontoret har stått helt siden 1975. I år kan bankfilialen på Konnerudsenteret markere et aldri så lite jubileum.
FAKTA
Book et møte eller stikk innom – vi gleder oss til å treffe deg!
– Det er veldig stas å kunne feire 50 år med bank på Konnerud! Det er uten tvil et av våre koseligste kontorer – om ikke det aller koseligste, sier rådgiver Emil Lersbryggen med et smil.
STORTRIVES: Det er ingen tvil om at temaet på Konnerud trives på kontoret på Konnerud.
Avdelingsbanksjef Ingrid Aggi Vinterlykke er helt enig:
– Det er like mye takket være kundene våre som de ansatte som jobber her. I tillegg er vi stolte over fortsatt å kunne tilby kassatjenester, noe mange setter pris på. Det er blitt sjeldnere i dag, men vi vet det betyr mye – spesielt for dem som foretrekker personlig oppfølging og fysisk kontakt med banken.
Hun forteller at «Konnerud-folk» flest er glad i nærområdet sitt og at det er de også. Derfor er det viktig å være en tilgjengelig og åpen bank – for alle som bor på Konnerud.
Mer tilgjengelig enn før
De unge, lokalkjente rådgivere brenner for å hjelpe kundene der de er.
Celina Nordengen forteller at det er mange besøkende i perioder og at det er et behov for flere åpningsdager.
– Det er veldig mange hyggelige kunder som tar turen innom oss, sier hun.
EN GLEDELIG NYHET: Celina forteller at mange benytter seg av kontortilbudet på Konnerud – og nå kan hun glede flere med nyheten om at Sparebanken Øst utvider åpningstidene.
– Vi ønsker å være nærmere folk flest, og det mener vi helt bokstavelig. Derfor har vi valgt å utvide åpningstidene våre og satser på mer fysisk tilstedeværelse i lokalmiljøet. Det er kanskje litt motstrøms i dagens digitale tid – men vi tror det er riktig vei å gå, sier Vinterlykke.
Nå holder banken åpent to dager ekstra i uka, fra tirsdag-fredag. Avdelingsbanksjefen forteller at kontortilbudet ikke skorter på det digitale.
– Det fine med oss er at vi både har åpne kontorer og personlige rådgivere – i tillegg til digitale løsninger for nett- og mobilbank. Her kan folk gjøre mye selv, men vi er alltid tilgjengelige hvis de trenger hjelp underveis.
MOTSTRØMS: Ingrid Aggi Vinterlykke forteller at det er like viktig å tilby åpne dører som gode digitale løsninger.
– Dette er noe mange har ønsket seg, og vi er glade for å kunne imøtekomme det behovet, sier Lasse Thorsbye.
RÅDGIVNING ANSIKT TIL ANSIKT: For Lasse betyr det mye å møte kundene der de er — med god rådgivning ansikt til ansikt.
Rådgiverne forteller at både unge og eldre setter pris på å kunne snakke med noen ansikt til ansikt.
Enten du drømmer om din første bolig, trenger oversikt over hverdagsøkonomien eller ønsker hjelp med forsikring og sparing – er teamet på Konnerud klare til å hjelpe deg.
I tillegg har vi utvidet åpningstidene på kontoret på Gulskogen. Kundeservice har åpent 10:00–18:00 på hverdager og 10:00–14:00 på lørdager.
Med 30 kontorer i det sentrale Østlandsområdet er vi tett på – ikke bare digitalt, men som en del av lokalsamfunnet. Vi kjenner stedet, menneskene og behovene – og er her når du trenger oss.