Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, PC osv.).
Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.
Kort fortalt oppstår disse feilmeldingene ved teknisk kommunikasjonsfeil. Årsaken kan være tregt nett eller treg enhet (mobil, PC osv.).
Løsning: Prøv en annen nettleser eller hvis mulig annet nettverk.
Feilmeldingen indikerer at i feltet for engangskode er det tastet feil for mange ganger.
Løsning: Forsøk på nytt senere. Hvis feilen vedvarer logg inn i nettbanken fra valget «Uten BankID» eller bruk mobilbanken og send melding fra «Sikker e-post». I meldingen oppgi feilkoden, telefonmodell og tidspunkt du forsøkte.
BID-1439
Midlertidig feil. Benytt pålogging uten BankID, BankID-appen eller forsøk med BankID igjen senere.
Du må bestille BankID på nytt i pålogget nettbank. Logg inn «Uten BankID»
Nei, den må du beholde. Kodebrikken vil du trenge hvis du mister eller kjøper ny telefonen og vil aktivere appen på nye telefonen.
For å opprette BankID for ungdom mellom 15 og 18 år må den mindreårige ha en nettbankavtale og være legitimert med pass. Begge foreldre/verger og den mindreårige må signere en BankID avtale før BankID kan bestilles fra nettbanken. Avtalen kan signeres digitalt med BankID eller ved et av våre kontorer. Da må alle 3 ha med seg pass som legitimasjon.
Logg deg på nettbanken og velg «BankID-oversikt» i menyen. Her får du oversikt over dine BankID-avtaler. Herfra kan du sperre din BankID.
Du kan også ringe banken på telefon 33 51 38 55.
For å få bestilt BankID fra nettbanken må ha en aktiv konto og være over 18 år. Du kan dessverre ikke bestille BankID fra mobilbanken.
Du må også være legitimert med elektronisk lesbart pass (Alle norske pass utstedt etter 3. oktober 2005) i banken. Har du ikke legitimert deg i banken må du kontakte en kunderådgiver.