Med BankID-appen får du ekstra beskyttelse fordi telefonen din krever en kode for å åpnes. Du vil motta varsel på telefonen som du må godkjenne.
BankID-appen er gratis å bruke, i motsetning til BankID på mobil.
Med BankID-appen får du ekstra beskyttelse fordi telefonen din krever en kode for å åpnes. Du vil motta varsel på telefonen som du må godkjenne.
BankID-appen er gratis å bruke, i motsetning til BankID på mobil.
Har du glemt passord til BankID kan du bestille dette fra pålogging. Slik gjør du:
Dersom du har problemer med løsningen, må du sende oss en «Sikker e-post» fra nett- eller mobilbanken. Logg inn «Uten BankID».
Får du ikke logget inn må du ringe oss på 33 51 38 55.
Nei, den må du beholde. Kodebrikken vil du trenge hvis du mister eller kjøper ny telefonen og vil aktivere appen på nye telefonen.
Kontakt kundesenteret for å sperre BankID-appen (og biometri). Aktiver deretter BankID-appen på ny enhet med din BankID-kodebrikke.
Slik aktiverer du BankID-appen med kodebrikke som metode
https://bankid.no/hjelp-bankid-app/aktivering-med-kodebrikke
Slik aktiverer du BankID med BankID på mobil
https://bankid.no/hjelp-bankid-app/aktivering-med-bankid-paa-mobil
Velg BankID
Legg inn ditt fødselsnummer, bruk BankID-app og ditt personlig passord.
Hvis du ikke ser valget BankID-app, så klikker du på «Velg annen BankID». Velg deretter BankID-app.
Du kan bruke BankID fra en annen bank.
Utfasingen av BankID på mobil starter gradvis fra 1. september 2022.
Første steg i utfasingen er at man stopper for nye BankID på mobil-aktiveringer. Det betyr at dersom du bytter mobiloperatør, får nytt SIM-kort eller får problemer med BankID på mobil så får du ikke bestilt nytt sertifikat og BankID på mobil vil slutte å fungere. Da anbefales du å gå over til å bruke BankID appen.
Når ditt sertifikat utløper kan du se i nettbanken. BankID-oversikt