- Vi har 31 kontorer med dyktige rådgivere
- Du finner oss på store deler av det sentrale Østlandet
- Ikke minst, tid til deg og din økonomi
Velg kundeforholdet som passer deg best:

Velg kundeforholdet som passer deg best:
Ønsker du å bli kunde i Sparebanken Øst, kan du enkelt gjøre det på nett. Har du BankID, norsk personnummer og er over 18 år, kan du registrere deg digitalt. Du får automatisk nettbank og konto, og kan i tillegg bestille bankkort og opprette sparekonto.
Skal du stille som disponent, kausjonist, håndtere dødsbo eller opprette depositumskonto? Med et enkelt kundeforhold hos oss får du tilgang til nettbanken og kan ordne alt du trenger digitalt. Ønsker du senere flere tjenester, kan dette enkelt gjøres i nettbanken.
Det raskeste og enkleste er å bli kunde med BankID. Det tar bare noen få minutter og du har tilgang til nettbank med det samme. Hvis du ikke har BankID, så kan du fylle inn skjema og avtale tid for å få registrert passet ditt.
Vi tilbyr ulike kundeløsninger slik at du får den pakken som passer best for deg – enten du vil bli kunde, trenger kun begrensede tilganger eller representerer en bedrift.
Under kan du velge mellom to kundepakker, en for bedrift og en for nye kunder uten BankID.
Disse kundepakkene må du sende inn et skjema og en rådgiver vil ta kontakt med deg.
Har du en liten eller stor bedrift? Vi har dyktige rådgivere som tilbyr tjenester tilpasset din bedrift. Fyll ut skjema og en bedriftsrådgiver tar kontakt med deg.
Har du ikke BankID, men ønsker å bli kunde? Fyll ut skjemaet og send det til oss. En av våre kunderådgivere vil kontakte deg for videre registrering.
Vi ønsker gjerne å ha deg som kunde.
For å registrere deg som kunde digitalt fra nettsiden må du ha BankID (uavhengig fra hvilken norsk bank), være over 18 år, ha e-post og telefonnummer, bostedsadresse i Norge og ha et norsk personnummer. Det tar bare noen få minutter.
Du kan også bli kunde uten BankID. Da må du avtale tid med et av våre kontorer for å få registrert passet ditt.
Dersom du skal avslutte kundeforholdet ditt i banken er det en del ting din nye bankforbindelse ordner for deg, men det er også noen ting du må ordne selv. Sannsynligvis har din nye bankforbindelse bedt deg signere et fullmaktsskjema for å hjelpe deg med å flytte over brukskonto, sparekonto og eventuelle lån.
eFaktura følger automatisk med til din nye nettbank så de trenger du ikke å tenke på.
Dette må du selv ordne med bankforholdet ditt:
Følg med:
Hva hjelper vi deg med:
Med politisk eksponert person (PEP) menes fysisk person som:
Kjent medarbeider
Med kjent medarbeider menes fysisk person som er kjent for å:
Du kan legitimere deg i en av våre filialer. En av bankens ansatte vil ta kopi av ditt gyldige legitimasjonsdokument.
Har du BankID fra annen bank og ikke nettbank hos oss, kan du legitimere ved å bli kunde med nettbank. Når du logger inn i nettbanken vil du få opp en del spørsmål som må besvares, når disse er besvart er du legitimert og har oppdatert dine kundeopplysninger hos oss.
Med BankID kan du registrere deg som kunde fra nettsiden. Det tar bare noen få minutter. Mer informasjon om å bli kunde med BankID.
Har du ikke BankID kan du bli kunde ved å fylle inn dette skjema og avtale tid med banken for å få registrert passet ditt.
Du kan endre telefonnummer og e-postadressen i nettbanken. Velg Kontaktinformasjon i menyen.
Vi er der for deg når du skal bytte bolig, flytte sammen med noen, spare penger til fremtiden eller forsikre deg mot uhell og sykdom.
Velg en lokal sparebank*Kontoen blir fryst i 48 timer av sikkerhetshensyn. Du kan fortsatt overføre penger og opprette nye kontoer, men ikke føre penger ut.