Kontakt kundesenteret for å sperre BankID-appen (og biometri). Aktiver deretter BankID-appen på ny enhet med din BankID-kodebrikke.
Hvordan aktivere BankID-appen?
Slik aktiverer du BankID-appen med kodebrikke som metode
https://bankid.no/hjelp-bankid-app/aktivering-med-kodebrikke
Slik aktiverer du BankID med BankID på mobil
https://bankid.no/hjelp-bankid-app/aktivering-med-bankid-paa-mobil
Glemt passord til BankID
Har du glemt passord til BankID kan du bestille dette fra pålogging. Slik gjør du:
- Velg «BankID» på påloggingssiden
- Klikk på «Glemt/blokkert passord» nederst på siden.
- Velg om du ønsker å identifisere deg med BankID på mobil eller kontrollspørsmål.
- Når du har identifisert deg kan du velge om du ønsker å få nytt passord på SMS eller e-post.
Dersom du har problemer med løsningen, må du sende oss en «Sikker e-post» fra nett- eller mobilbanken. Logg inn «Uten BankID».
Får du ikke logget inn må du ringe oss på 33 51 38 55.
Når slutter BankID på mobil å fungere?
Utfasingen av BankID på mobil starter gradvis fra 1. september 2022.
Første steg i utfasingen er at man stopper for nye BankID på mobil-aktiveringer. Det betyr at dersom du bytter mobiloperatør, får nytt SIM-kort eller får problemer med BankID på mobil så får du ikke bestilt nytt sertifikat og BankID på mobil vil slutte å fungere. Da anbefales du å gå over til å bruke BankID appen.
Når ditt sertifikat utløper kan du se i nettbanken. BankID-oversikt
Hvordan logger jeg inn i nettbanken med BankID-app?
Velg BankID
Legg inn ditt fødselsnummer, bruk BankID-app og ditt personlig passord.
Hvis du ikke ser valget BankID-app, så klikker du på «Velg annen BankID». Velg deretter BankID-app.
Du kan bruke BankID fra en annen bank.
Kan jeg bare kaste kodebrikken når jeg har BankID-app?
Nei, den må du beholde. Kodebrikken vil du trenge hvis du mister eller kjøper ny telefonen og vil aktivere appen på nye telefonen.