Hva betyr det for deg?
Etter 1. september kan du ikke bestille ny BankID på mobil fra nettbanken. Det betyr også at når ditt sertifikat for BankID på mobil utløper, så vil ikke avtalen fornyes automatisk slik som tidligere. Dersom du skal bytte mobiloperatør eller får nytt SIM-kort, vil du også miste tilgangen til BankID på mobil. Du ser i nettbanken når ditt BankID på mobil sertifikat utløper; menyvalg BankID ->BankID-oversikt.
Vi anbefaler deg å laste ned BankID-appen allerede i dag slik at du er forberedt. Har du allerede aktivert BankID-appen trenger du ikke foreta deg noe.
Derfor går vi over til BankID app
Årsaken til at BankID på mobil skal erstattes med BankID-app, er blant annet nye reguleringer, teknologisk utvikling, og at BankID på mobil har begrensing i forhold til e-signering. BankID-app vil gi en mer stabil tjeneste, ha flere brukstilfeller enn BankID på mobil og den er tilpasset for fremtidig teknologisk utvikling.
Dersom du ikke finner løsning på problemet ditt kan du sende oss en sikker e-post fra nettbanken eller ringe på telefon 33 51 38 55.